De eerste week - Reisverslag uit Jalapa, Guatemala van Quint Persoon - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Jalapa, Guatemala van Quint Persoon - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Quint

17 Mei 2016 | Guatemala, Jalapa

De eerste week is ons zeer goed bevallen, we worden goed geholpen, en ze zijn allemaal harstike vriendelijk. Het is ons wel opgevallen dat de werknemers op het bedrijf een beetje tegen ons op kijken, zowiezo omdat we een stuk groter zijn, en omdat we blank zijn. Elke pauze eten we in een gezamelijke ruimte, waar wij samen met nog wat hogere werknemers een speciale maaltijd krijgen, veel fruit. Deze week hebben we gewerkt aan her roltafelsysteem, het was een flinke klus maar we hebben het wel afgekregen. Na de eerste dag buiten werken was ik gelijk alweer verbrand, ook wel logisch met 30+graden. We werken 5 dagen in de week van 7:00 t/m 17:00 Elke dag moeten we onze dag ook starten met een legen maag, want de eerste maaltijd is pas om 9 uur. de middag pauze is pas om 13:15 en het avond eten pas om 19:00. En voorderst heb je geen pauzes. Maar we krijgen genoeg te eten dus het lukt allemaal wel. op zaterdag zijn we lopend een berg wezen beklimmen achter ons huis, het was in totaal 14km en het was nog flink stijl af en toe, maar bij aankomst op de top hadden we wel mooi uitzicht. Zondag zijn we samen met Aad (nederlandse werknemer) een stuk gaan mountainbike in het gebied, hij had ons vooraf al gewaarschuwd dat het geen touristies ritje zou worden. En het was ook een partij zwaar:( . In je lichtste versnelling de berg op. Maar ik heb hem wel goed bij kunnen houden. Na het fietsen hebben we ons zelf nog even verwend met een koud cerve. Voorderest hebben we dit weekend lekker uitgerust, maar we zijn wel van plan om volgend weekend naar Antigua te gaan. Want hier op het bedrijf is ook niks te beleven want iedereen is weg.

• 17 Mei 2016 - 06:39

Marielle :

Wat leuk om je verslag weer te lezen. Pittige, lange werkdagen! Quint, de groetjes van Theo, Ference, Terence en van mij.

• 17 Mei 2016 - 22:53

Petra:

Super om te lezen Quint! Gaaf dat je dit doet zo'n blog.
    Was natuurlijk niet de bedoeling dat jullie zó verwent zouden worden, bed opgemaakt! Aardig gek hihi. Nee hoor hartstikke bijzondere belevenis geniet ervan en doe Rick de groetjes
    Hoop nog veel van jullie te lezen!

• 23 Mei 2016 - 12:10

Oma Persoon:

Ik hoor dat je het naar je zin hebt daar, Fay zal je wel missen.
    Veel plezier nog.
    Groeten van Oma uit de Lier