Weekendje naar de stad - Reisverslag uit Jalapa, Guatemala van Quint Persoon - WaarBenJij.nu Weekendje naar de stad - Reisverslag uit Jalapa, Guatemala van Quint Persoon - WaarBenJij.nu

Weekendje naar de stad

Blijf op de hoogte en volg Quint

16 Juni 2016 | Guatemala, Jalapa

Dit weekend zijn we samen met de Pedro en Alejandro (eigenaren, 27.29 jaar oud) naar de stad gegaan waar hun een huis hebben. we gingen vrijdag avond laat erheen, dus vrijdag hebben we niet veel meegemaakt. zaterdag ochtend zijn we eerst naar de kapper geweest. de kapper vond het helemaal bijzonder omdat die voor het eerst een Nederlander heeft geknipt. het was een van de luxere kappers van de stad, en het kosten maar €9,- euro. En dat hoefde we zelf niet te betalen dat deden Pedro en Alejandro. daarna zijn we doorgereden naar een heerlijke restaurant met mega groten hotdogs. het was niet echt een restaurant omdat we het in de auto hebben opgegeten. daarna gingen we gelijk door naar de honkbal omdat hun een wedstrijd hadden, maar vlak voor het einde werd het afgelast omdat het te hard regende. Na de honkbal zijn we doorgereden naar een voetbalveldje in de stad waar al een paar vrienden van hun aan het voetballen waren. Daar hebben we toernooitjes gedaan met gasten van denk 15 t/m 29 jaar. die voetbalveldjes zijn wel bedoelt voor wat rijkere mensen omdat je ervoor moet betalen. We gingen erna uiteten met hun vrienden bij een of andere Tortillia restaurant. De volgende ochtend moesten we om 6:30 ons bed uit omdat we naar de kerk gingen. Het was ongeveer een half uur rijden, maar waar we toen terecht kwamen was echt bizar. het leek van buiten een gigantisch voetbalstadion. maar daarin was het net een mega theater met gigantische beeldschermen, er werd ook gefilmd voor de televisie, en in de zaal zaten 12.000 mensen. En dat is een kerk in Guatemala. we kregen via een koptelefoon Engelse vertalen van wat er werd gezegd, handig maar het was niet echt boeiend, maar wel gaaf om een keer gezien te hebben. Daarna zijn we weer terug gereden naar het bedrijf en dat was ongeveer 3 uur rijden. op het bedrijf kregen we lekker zelf gevangen vis en hebben we nog een film gekeken met die gasten.