Weekje Rio Dulce - Reisverslag uit Jalapa, Guatemala van Quint Persoon - WaarBenJij.nu Weekje Rio Dulce - Reisverslag uit Jalapa, Guatemala van Quint Persoon - WaarBenJij.nu

Weekje Rio Dulce

Blijf op de hoogte en volg Quint

05 Juli 2016 | Guatemala, Jalapa

Wij woude graag wat meer zien van het land, en het leek ons leuk om een keer naar Rio Dulce tegaan. Dat was geen probleem voor hun dus ze gingen het voor ons regelen. Dindsdag werden we weggebracht naar het busstation, en vanaf daar was het nog 6 uur rijden. De bus was harstike veilig, je werd gefoullierd voordat je de bus in wou. Bij aankomst in Rio Dulce werden we opgehaald door een vriend van fred(de vader van het gezin waar we verblijven) hij heeft een hotel waar wij 4 nachtjes gingen verblijven. We kwamen eind van de middag aan, en het eerste wat we gingen doen is een stukie zwemmen in het meer bij het hotel. In Rio Dulce heb je een tropisch klimaat dus het was lekker warm. De volgende ochtend zijn we wat wezen eten bij het hotel, het is ook de enige plek waar je wat kan eten omdat je er voorderst niet veel hebt. Daarna zijn we in een in een bootje met een gids over de rivier gevaren richting livingstone, klein dorpje aan zee met allemaal negers. De tocht duurde ongeveer 2,5 uur heen en 2,5 uur terug, de tocht was en gigantisch mooi alles om je heen is natuur, Onderweg stopte we nog bij een klein restaurantje waar je grotten kon bezoeken. In Livingstone zelf is niet veel te doen, beetje rondlopen. En wat gegeten. De volgende dag zijn we in rio dulce naar een waterval geweest, het water dat van de waterval maar beneden kwam was gloeiend heet dus je kon er ook lekker zwemmen. De rest van de dag zijn we een rondje gelopen door het centrum, maar daar was nier veel aan, een oude zooi met alleen maar onzin tekoop. Dus gingen we zwemmen bij het meer. De laatste dag had alejandro voor ons geregeld dat we met zijn neef een stuk gingen varen op het meer. Hun haalde ons op bij het hotel en gingen naar hun huis. De moeder van hun is leraar dus er waren allemaal leraren waar mee we een stuk gingen varen, het was een flinke speedboot dus we gingen ook nog op een band erachter. Na het varen bleven we nog wat langer daar en werd het een soort van poolparty met allemaal dronken leraren, ze waren allemaal wel aan de jonge kant. Na een leuk avondje gingen we de volgende dag weer met de bus terug naar het bedrijf. Voorderst zijn we deze weken veel bezig geweest met de bouw, we hebben heel het roltafelsysteem in elkaar gezet en alle verwarmingbuizen voor eronder op maat gemaakt en neergelegd. De bouw schiet nu wel aardig op, het zeil ligt erop, eerste afdeling is zo goed als af. Nu nog 1 weeki tegaan en dan mogen we weer naar huis.