De eerste week - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quint Persoon - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Quint Persoon - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Quint

04 Februari 2020 | Australië, Melbourne

De eerste dagen:
Na een lange vliegreis via Abu Dhabi van bijna 24 ben ik aangekomen op het vliegveld van Melbourne. Vervolgens moest ik nog 3 uur wachten tot ik de Citybus kon pakken die mij vervolgens af zou zetten in Croydon. Hier werd ik opgehaald door een collega. We zijn eerst even de supermarkt in gegaan voor wat eten in te slaan. Vervolgens zijn we doorgereden naar mijn verblijfplaats voor de eerste 3 weken. Helaas bleek bij aankomst niemand thuis te zijn. Ik had helaas ook geen telefoonnummer of iets. Toen ben ik met me collega naar haar huis gegaan in de buurt. Na een tweede poging was er nog steeds niemand dus ben ik toen meegegaan met me collega en haar familie naar een wijnfestival in de buurt. Dat was wel flink vermoeid, omdat ik denk al 48 uur amper had geslapen. Na een derde poging bleek de huiseigenaressen van mijn verblijf wel thuis te zijn. Het is een airbnb in de middle of nowhere, dus ben ik de volgende dag maar even lopend richting het dichtstbijzijnde dorpje gegaan voor een supermarkt, maar die was er helaas niet. De rest van de dag heb ik lekker rustig aan gedaan.

Werken
Dinsdag was mijn eerste werkdag. Ik werd opgehaald door een collega omdat ik zelf nog geen vervoer had. Bij aankomst heeft de bedrijfsleider mij een rondleiding gegeven langs alle 3 de locatie. Ik had niet verwacht dat het toch nog zo een groot bedrijf zou zijn. Ongeveer 4,5 Ha verdeeld over 3 locaties. Ze zijn de laatse jaren heel hard aan het groeien en hebben veel jong personeel werken. Ze telen veel verschillende soorte potplanten, ook veel die wij thuis telen. Dus hoop hiervan veel te leren hoe hun het doen. De eerste week heb ik veel verschillend werkzaamheden vericht op de hoofdlocatie. Vooral helpen bij het oppotten. Ik heb de uit Nederland gemigreerde oud eigenaar en zijn vrouw ook ontmoet, hele aardige mensen, en makkelijk dat je dan gewoon in het NL kan praten. Hun wonen al 30 jaar in Australie. Inmiddels heeft hun zoon de zaak nu deels overgenomen.

De rest
Donderdag avond ben in samen met een paar jongen collega’s uiteten geweest de buurt, hierdoor heb ik ook wel wat jongen australiers ontmoet. We konden het niet te laat maken omdat we de volgende dag om half 7 moeste beginnen omdat het 42 graden werd wouden ze wat eerder stoppen. Op vrijdag heb ik een autotje kunnen regelen van een collega. Dit maakt het allemaal een heel stuk makkelijker voor mij. De eerste km waren wel effe wennen(links rijden, links schakelen). Maar went gelukkig snel.
Zondag ben ik met twan Zwinkels een dagje weggeweest, we zijn naar het Yarra ranges national park en het forest redwood park geweest. Was beide mooi om te zien. Hierdoor kon ik ook gelijk me rij-skills even oefenen door de mooie slingerende bergweggetjes.

Voorderest gaat het allemaal prima hier, het Australische accent is af en toe wel ff wennen. De temperturen zijn nog wel goed te doen op een dag na dan (42 graden). Ben wel erg blij dat ik mijn eigen auto nu heb, ben ik een stuk vrijer.

  • 04 Februari 2020 - 11:07

    Marielle :

    Wat leuk Quint dat ons op de hoogte houdt.

  • 04 Februari 2020 - 21:31

    Pap:

    Mooi begin alvast.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australie

Werken in Australie

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2020

4e en 5e week

17 Februari 2020

2de en 3de week

04 Februari 2020

De eerste week
Quint

Actief sinds 13 April 2016
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 7511

Voorgaande reizen:

24 Januari 2020 - 23 April 2020

Australie

07 Mei 2016 - 11 Juli 2016

Guatemala

Landen bezocht: