Korte vakantie - Reisverslag uit Jalapa, Guatemala van Quint Persoon - WaarBenJij.nu Korte vakantie - Reisverslag uit Jalapa, Guatemala van Quint Persoon - WaarBenJij.nu

Korte vakantie

Blijf op de hoogte en volg Quint

26 Mei 2016 | Guatemala, Jalapa

De werkweek was voorderest niet heel bijzonder alleen donderdag avond had ik een klein probleempje, ze hadden heerlijk onrijpen mangoos met zout, maar na een hap brak me draad van me beugel dat achter me tanden zit. Maar ze hielpen me gelijk al met een afspraak maken bij een ortho waar hun zelf ook bij zitten. Dus de volgende dag werden we samen gebracht naar een ortho beneden in de stad, ongeveer 45 minuten rijden. De ortho zag er harstike netjes uit ze hielpen me goed en het kosten niet veel. Na de ortho gingen we met onze chauffeur naar de markt in Jalapa. We keken onze ogen uit, mega groot en wat voor onzin ze allemaal wel niet verkochten daar. We moesten ook overal bukken omdat alles mega laag was, en iedereen keek ons aan. Flinke armoeden was er op de markt, en een grote chaos. Na de markt gingen we terug naar het bedrijf. Wij hadden zelf als idee om dit weekend naar Antigua te gaan. Maar pedro en alejandro(eigenaren) kwamen met een veel beter plan, hun hadden zelf al een afspraak in Panajachel zaterdag, en wij mochten mee, en dan bleven we er 2 dagen en daarna 2 dagen naar Antigua. Wij vonden dat natuurlijk ook hellemaal super, en het mooiste was dat hun alles voor ons gingen regelen, hotel vervoer en. Op het bedrijf houden ze een groot voetbaltournooi wat elke vrijdag word gespeeld. Dat is ook de enige mogelijkheid om te voetballen voor het personeel, want er is ook niks anders in de beurt. En het was nog flink serieus ook, een veld van 100 bij 50 meter, scheidrechter, en allemaal officielen tenues, en wij mochten ook een helftje meedoen. Tijdens de wedstrijd regende het gigantisch hard(echt niet te vergelijken met in nederland) en het omweerden ook nog een mega hard. Maar de wedstrijd ging gewoon door, na nog geen 5 minuten waren we al hellemaal doorweekt. Supporters langs de lijn onder een zeiltje schuilen. Hellaas hadden we de wedstrijd wel verloren met penaltys. Na de wedstrijd ging onze vakantie beginnen, we gingen met de eigenaren mee naar hun huis in guatenala city, na een rit van 3uur zijn we eindelijk aangekomen zei wonen daar in een bewaakt gebied dat is wel nodig omdat het soms wel gevaarlijk kan zijn. We hadden een korte nachtrust omdat we om 12uur pas gingen slapen en de wekker ging al om 5uur af, omdat we naar panajachel gingen. wij zaten om half 6 netjes klaar om weg tegaan, maar het duurde allemaal wat langer en gingen pas om 7:15 weg :( rond 9 uur gingen we met een groep vrienden van hun ontbijten. Rond 12 uur zijn we aangekomen in panajachel(lago the Atitlan, een van de mooiste meren van de wereld) Waar we gezelig zijn rondgelopen en een stuk zijn wezen varen. Rond half 6 gingen hun weer naar huis en hadden ze ons eerst afgezet bij het hotel. Wij zijn daarna nog gezelig wezen uiteten bij een pizzaria. De volgende dag zijn we wat rond gelopen over de markt. Er liepen allemaal kindjes van nog geen 5 jaar aan je shirt te trekken om tevragen of ze je schoenen konden schoonmaken, je werd er hellemaal gek van. Op de markt was ook weer alleen maar onzin te koop. Dus we gingen met een touring boot een stukje varen naar een ander plaatsje langs het meer. het plaatstje is niet heel bijzonder. Na wat rond te hebben gevaren zijn we zelf maar een stukje over het water gaan varen, we gingen jetskies huren, dat was wel heel gaaf om te doen. De volgende dag werden we omgehaald bij het hotel door een busje die ons vervolgens naar Antigua bracht. We kwamen eind van de middag aan en hebben die dag verder niet zoveel gedaan, we hebben wel effe lekker bij de MAC wezen eten. Volgende dag zijn we wat rondgelopen door het dorpje, en langs een gigantische markt gelopen. We zijn er wel achtergekomen dat er niet veel te doen was. Je kond kerkjes en museums bezoeken(niks voor ons dus). We wouden nog wel even een kerkje ingaan, maar we kwamen niet binnen omdat we een korte broek aan hadden, dus we vonden het wel best. Volgende ochtend werden we opgehaald door de chauffeur van het bedrijf die ons terug bracht. Het was wel een lekker ontspannen vakantie van 4 daagies.

• 26 Mei 2016 - 05:55

Marielle :

Wat leuk om weer je verslag te lezen. Tof zeg dat de mensen dit voor jullie geregeld hebben. Zo zie je ook het land en niet alleen maar werken! Zelfs een McDonald's! Quint, ik kijk weer uit naar je volgende verslag, ik vind het heel leuk om te lezen.